lördag 7 februari 2015

älgjakt

Ett nytt försök på älgkalv... vi tog lite sovmorgon och samlades vid 930... En ojagad del av marken skulle jagas av.. älg hade observerats ett par gånger och färska spår så sent som igår. . Jag fick äran att bestämma passen..och upplägget kändes bra.. hund och hundförare gick in i såten och fick upp älg. .tyvärr var det fel djur och dessutom gick det ur marken.  Vi samlades och grilla lite korv... men efter korven gjorde vi ett nytt släpp..vi hade troligen inte jagat av hela såten.. hunden fick upp älg..men det gick i samma riktning som tidigare. ...huruvida det var samma älg eller en ny låter jag vara osagt.. Efter älgjakten kollade jag mina mårdfällor. .men de var tomma.. Solen sken fint så jag satte mig i kanten på en sjö och körde ett lockpass på räv. . Men utan resultat. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar