söndag 25 januari 2015

Konstgrytet besökt..

Såg några rävspår ner vid grytet när jag jagade älg... Det skulle undersökas närmre men först skulle jag kika på eventuell fångst i mina mårdfällor. Där var inget fångat men däremot hade räven visat intresse för ett par av fällornas omgivningar. Jag gick bort till konstgrytet för att kolla rävspåren.. De såg ut att gå ner mot grytet så jag gick närmre..det var riktigt vältrampat runtom...och vid ena öppningen gick det två rävspår in men inget ut!! Jag kollade noga..bara klomärken inåt..och nu hade jag studsaren med mig.. Blev till att åka hem efter hagelbössan och hunden.. Väl tillbaka så ställde jag mig lämpligt och släppte hund..hon for fram som ett yrväder men visade inget intresse för öppningen...jag försökte tvinga in henne men hon vände tvärt.  Jag öppnade locket på grytet och det visade sig vara tomt.. Räven hade gått fram till öppningen och gått baklänges därifrån..jädrigt märkligt.. Nåväl rävarna har hittat grytet och det bör inte dröja lång tid innan första går in..marken har inga naturgryt bortsett ifrån en flat sten på en kulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar