onsdag 14 januari 2015

kollat mårdfällorna

I morse när jag vaknade så låg det snö på backen. .jag packade ihop mina grejer och åkte till skogen. . Lika bra att passa på. .det verkar inte bli någon riktig vinter i år.. Fällorna var tomma även denna gång men jag bytte ut betet i vart fall.  Kollade av runt gryten och åkte därefter till åteln. . Älgbenen låg kvar fast de var färre.. några korpar höll koll ifrån träden och nötskrikor och skator hördes på håll.. Åkte hemåt men hade en stund över så jag kolla fällorna på hemmamarken också...inget fångat men nytt bete stoppades i. .jag gick förbi mitt konstgryt och spana efter spår..såg inga men kastade hundfoder i och runt öppningarna. Och nu i eftermiddag åtlade jag på en av gårdarna där jag vakar ifrån boningshuset. .5-7kg älgrester i två högar på och under åtelstegarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar