fredag 26 december 2014

Morgontrött jägare

Ställde klockan att ringa tidigt..före klockan 6 tänkte jag gå upp iallafall och det gick som det brukar...jag vaknade klockan 8 , där försvann chansen att vara på åkern före gässen...  Men vid 10 så tänkte jag att jag kunde åka bort ändå.. Man kan göra ett försök på kråkorna istället.. Och när jag kom bort till bonden så kikade jag ut över åkern..inte en enda gås...vilken tur att jag inte la mig där och vänta klockan 7..,,  Jag gick runt ladan för att försöka skjuta några kråkor... Men de har lärt sig känna igen både bil och mina rörelser..på fem röda var alla fåglar borta..  Jag gick till bilen och hämta bröd  istället för inmatningen av min kråkfälla.. Det låg bara några skalkar kvar sen senaste påfyllningen.  Sen åkte jag bort till nästa åker där gässen brukar sitta..men även där var det tomt..  Strax därefter ringde farsgubben..så nu ska vi ta upp båten ur sjön..isen har redan lagt sig på småtjärnen...det går fort nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar