fredag 19 december 2014

Kollat mårdfällorna

Det blev en tur till skogen idag. Dags att kolla till mårdfällorna och byta ut betet. De gamla betet hade gjort sitt och istället sattes älgkött i fällorna. Det hade inte blivit någon fångst. En fälla passade jag på att flytta..den hamnade i ett plåtskjul ute på jaktmarken..där kan jag tänka mig att mården tar lega om den drar förbi. Min lilla terrier var med i skogen så vi kollade som vanligt av några gryt..hundmaten som jag slängde kring öppningarna sist var borta.. Och vid ett gryt luktade det starkt...jag släppte hund och hon stack iväg längs med branten...fast bort från grytet.. Och när jag stod där och väntade tittade en liten småvessla fram..kan det varit den hon känt doften av?  Efter en stund kom hon tillbaka  men det fanns inget i grytet. Jag åkte bort till åteln och strödde ut hundmat och lite bitar av skinksvålen... Inte ett spår av mat fanns på åteln... Så där lär vara aktivitet..måtte snön falla snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar