fredag 21 november 2014

Kollat fällor mark 2

Kollade mårdfällorna på hemma marken också... Jag gick ut med goda förhoppningar då mitt bete borde ha lurat in någon mård. Tyvärr var det inte så men det jag lagt utanför fällöppningarna var borta.. Mården skyggar kanske för lådorna nu om den upplevt något skrämmande.. En stockfälla kan isådana fall råda bot på det. När jag kollat mina fällor så tycktes hunden vädra något.. Jag klev på en tegelpanna på skogsvägen och den knakade till..hunden for iväg som en raket emot närliggande dunge..som en vilde for hon runt,runt,runt varv på varv i högsta hastighet..jag tyckte några grenar svajade till bort igenom.. Och när jag närmade mig lät det som att något sprang iväg uppe bland grenverket.. Hunden for bortigenom men kom tillbaka efter en stund.. Undrar om det kan ha vart en mård? Det förklarar hundens underliga beteende, antagligen satt mården i träden när hunden cirklade som en tok inunder. Det blev inget idag men det ska bli skoj när snön faller..då kan man spåra mård igen...och eventuellt hitta några nya rävgryt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar