lördag 15 november 2014

Byggt en minkfälla

Tråkigt väder idag så jag ägnade tid åt fällbygge... En minkfälla för levandefångst blev det.  En enkelfälla likt den jag gillrade upp igår. Det är alltid bra att ha några stående för olika uppdrag..  Hönsägare hör ofta av sig och då majoriteten har katter eller grannar med katter så är levandefångst att föredra. Nu ikväll har jag förberett inför morgondagens jakt.. Älgjakt blir det nämligen.. Och pipan har jag dragit ren på bössan, radion är laddad..regnställ packat..patroner (Alaska).. Köttbullar till mackorna har jag stekt, givetvis av älg.. Antagligen kollar jag till några mårdfällor när jakten är slut  så jag får väl slänga med lite åtel i bilen om jag kommer ihåg..fisk lämnade farsgubben idag så det har jag i en påse utanför dörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar