tisdag 4 november 2014

Att man aldrig lär sig..

Kollade till rävfällan nedanför hönsgården..betet var borta..hela tuppen som jag knutit fast..  Att man aldrig lär sig att gillertråden måste vara av najtråd eller liknande.. Jag hade använt mig av ett grönt tunt nylonsnöre senast..det var avgnagt alternativt avslitet.. Nåväl nu knöt jag fast en död anka i en bit kabel ifrån min dl1000 rulle.. Det bör funka klanderfritt. Jag lagade en gammal grävlingfälla som gillret vart trasigt på..nu fick den ett giller likt kråkbåset/smålandsbåset. Även grävlingfällan betades med anka..ett huvud. Sen tog jag itu med ankhagen..brädor..nät och några skottkärror sten och sand ordnades längs med stängslet..  Jag plockade ankan på fjädrar till fällan och hittade flera runda fina tandavtryck i nacken..antagligen ungräv eller mård skulle jag gissa.. Jag tror även att en mindre marantupp försvunnit under natten..  Hoppas på fångst imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar