söndag 2 november 2014

Älgjakt dag 3

Upp tidigt och iväg till skogen...älgjakt igen. Jag fick välja på två olika pass, antingen ett torn eller ett litet hygge i en mosse.. Givetvis tog jag hygget i mossen..ett riktigt älgstråk.. Hunden för dagen var lite ur form inför löpet men det skulle nog gå att virvla fram några älgar till passen.. Efter knappt två timmar hörde jag två knallar..älg hade påskjutits men frågan var om den föll..de inväntade hunden för att gå på spåret.. Och medans vi väntade kom en älg knallandes in i mitt pass..ställde sig och blängde på 10 meters håll för att sedan gå i sakta mak runt mitt pass..med full bredsida och inom 20 meter.. Nästan som den visste att den var odödlig.. Och strax efter den gått ur pass så ropades det på radion att de hittat den påskjutna älgen..stendöd.. Jakten avslutades och vi tog hand om bytet.. Jag tog vara på levern..kan komma väl till pass i mårdfällorna tänkte jag... Och även lungpaketet släpade jag med mig hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar