lördag 18 oktober 2014

Vakloftet del 2

Jag behövde lite mer virke för att fortsätta mitt bygge..jag letade där hemma men det verkade som jag spikat fällor av varje liten brädbit.. Så jag kikade i plånboken men där ekade det tomt.. Det blev till att kolla bortskänkes på nätet. Det var inte många annonser men jag hittade en gammal och chansade.. Efter fem minuter fick jag svar och det var bara att åka och hämta..  Virket fanns i grannkommunen och jag fick ihop reglar och brädor till typ hela loftet..inte dumt alls..motsvarande mängd hade gått på 1000kr på brädgårn..nu räckte det med 50kr bensin och en stunds arbete.. Så nu siktar jag in mig på att fortsätta med loftet imorgon.. Egentligen var jag bjuden på älgjakt men vakloftet får gå före, rävjakt är viktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar