måndag 6 oktober 2014

Svårjagat i blåsten!

Testade att jaga fågel även idag..först i ekarna bredvid en bondgård..nötskrikorna kom farande hela tiden men i vinden flög de fort..riktigt fort.. Och vinden den dånade i mina medhörande hörselkåpor.. Jag åkte till en annan gård istället..där ställde jag ut mina kråkbulvaner och gömde mig under ett träd i vindlä..det dröjde inte länge innan första skatan landa..men den drog när jag höjde bössan..strax därefter landade två ringduvor..jag sköt..och bommade! Aaahhh det brukar jag inte göra!! Kajorna syntes på andra sidan fältet..300m bort ungefär... Jag testade harskriks pipan jag hade i fickan..och kråkorna kom farande..högt och misstänksamt.. Var inte ens värt att försöka skjuta.. Jag gav upp för dagen och åkte hemåt i stället.. Man kan inte lyckas alla dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar