lördag 4 oktober 2014

Fågeljakt

Kom hem för en stund sedan...har vart ute och jagat fågel...först testade jag en veteåker på 24Ha.. Vetet har precis börjat komma upp och där flög mycket fågel..ringduvor, kråkor och kajor...skottchanserna var få där jag lagt mig i min säck..en kråka lyckades jag skjuta.. En mindre flock gäss passerade men inga som gick ner för landning. Jag åkte iväg till nästa veteåker..något mindre men likvärdig vad det gäller fågel. När jag kom till nästa åker såg jag att bonden slått vallen, det är bra för jakten.. Jag ställde ut några kråkbulvaner på vallen och gömde mig inunder ett träd.. Set dröjde inte länge innan nyfikna fåglar störta in..1 skata och 4 kajor fick jag skjutit..sen satte sig flocken i andra änden av åkern..tyket! Jag smsa bonden och frågade när vallen slogs..tydligen inatt.. Hmm det kan locka fram räv ikväll då..jag gick en bit och hittade rävskit på strängen som slagits..vad var det jag sa..räven har redan vart framme.. Eventuellt kommer den åter ikväll, jag slängde de skjutna fåglarna i åkerkanten som rävgodis..får försöka ta mig hit ikväll igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar