torsdag 4 september 2014

Lite blandat med jakt

Idag åkte jag bort till bonden och gillra upp min norska kråkfälla, jag hade fått bröd ifrån bageriet igen. Glädjande nog flög 100 talet kajor och kråkor förbi och på gården satt 5-6 skator. Och då jag gillra fällan så brydde jag mig inte om att skjuta nåt. Istället åkte jag till nästa gård, där flög några duvor men det blev bara en. Jag åkte vidare till en mindre jaktmark och kollade ekarna i jakten på nötskrikor.. Inga nötskrikor syntes men en skata fick sätta livet till. Nu åkte jag vidare till bondgården där jag får jaga rådjur,..jag påbörjade ansmygningen med studsaren..uppe i kanten på en åker stod en get med två kid.. Nånting skrämde dem och de drog i full fart över grannens åker..sen dök de upp på bondens mark igen.. Inga bockar syntes till.. Nu håller vi tummarna för en rejäl kråkfångst imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar