söndag 21 september 2014

Kråkjakt på förmiddagen

Under morgonen och förmiddagen gjorde jag ett försök på kråkorna. Ställde mig bakom ett gäng lastpallar som jag lutat mot ladugårdsväggen hos bonden.. Det dröjde inte länge innan 15 skator landa i trädet framför mig.. Snabbt som sjutton svingades bössan och jag lyckades skjuta 3 utav dem.. Bonden kom ut och starta traktorn..skulle blanda foder till djuren.. 2h senare var han klar och då kom en skata flygandes..pang! Den flög inte längre.  Kajorna verkade vara någon annanstans idag.. Jag åkte till nästa gård..där satt kajorna..jag körde in på gårdsplanen.. Klev ur bilen och ladda bössan..kajorna lättade och jag lyckades bara skjuta en. .. Så vidare till nästa ställe..på nästa gård satt en skata på taket..jag tog med bössan och gick in i ladan..på baksidan satt säkert 10-15 skator..jag sköt första bästa.. Sen blev jag hungrig..och for hemåt.. 5 skator och 1 kaja blev det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar