onsdag 6 augusti 2014

söndagens rävjakt

Söndagens rävjakt blev inte som tänkt.. vi var bara två man som slöt upp i jakten på den röde.
Så jag gillrade upp mina fällor vid åteln och de jag ställt vid ett gryt....samt ytterligare en fälla som jag hade tagit med. Totalt 5 st grävlingsfällor..som bete körde jag ägg..några fällor med färska och några med ruttna.. Och när det hela var klart tog jag ett för mig helt nytt pass, ute i kanten på en vall. Jag såg kråkor, skator, duvor, morkulla och flertalet småfåglar..men ingen räv.. testade att locka med muspip..men dimman började tätna och då inget dök upp så bytte jag pass. Denna gång i en sluttande vall där en rävvalp synts till, mellan stenarna i gärdesgården satte jag mig ner..på min högra sida gick en skogsväg minerad med grävlingbajs.. i fjärran syntes blixtar ifrån åskovädret. Framåt 22.30 hade jag ännu inte fått nåt i pass trots lockande.. jag fick helt enkelt ge upp.. på vägen hem var himlen svart och blixtarna blinkade i ett..tur jag åkte hemåt innan ovädret dök upp..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar