lördag 9 augusti 2014

Fått uppdraget och ett annat..

Jag har nu fått skyddsjaktsuppdraget på räven.. ......så på söndag kväll är det jag som vakar räv..
Chanserna att skjuta bör vara goda.. Tydligen är räven aktiv kring gården på dagtid..de har sett skabbräv och talade även om ett gryt i närheten..
Och om inte det skulle räcka så har en bonde bett mig skydda sina havreåkrar..emot grävling.. Förra året fångade han 5 grävlingar efter mitt tips om plommon i fällan..annars brukade han använda vaxkakor..min senaste tog jag med ägg som även är ett superbete för grävling. Tanken är att jag ska testa hunden på grävlingjakt i havren,hoppas på att komma ut i veckan som kommer.. Kan nog bli skoj då det ska finnas gott om dem...

2 kommentarer:

  1. Om du vill ha sällskap i havren kanske jag och Essa kan stå till tjänst. Poletten varkar ha fallit på plats i tokhyndan.

    Om nu stället inte ligger allt för djävla långt bort vill säga.

    SvaraRadera
  2. Det ligger närmare än du tror..ska höra mig för. .

    SvaraRadera