onsdag 27 augusti 2014

Åtlat på hemmamarken..

Fick ut lite nytt material på min åtel där hemma... rådjursskinnet jag slängde sist hade förflyttats och även tarmarna..nåt besök hade jag haft. Nu slängde jag ut 15kg sur vitfisk..farsgubben hade metat i Vänern häromdagen..den hade börjat surna i säcken där den stod i väntan på att hamna på åteln. Resterna ifrån söndagens fågeljakt hamnade på åteln också. Jag passade på att beta om grävlingsfällan också, vaxkaka och ägg..  Blir det ingen fångst inom kort så gillrar jag upp fällan hos bonden istället, grävlingen hade sprungit ute på gårdsplan och vägen utanför,bondens granne hade dessutom 4 grävlingar i trädgården härom natten.
Första bilden är tagen åt vänster ifrån tornet ut över det gamla hygget, andra bilden rakt fram mot bergknallen där åteln är placerad, och tredje bilden åt höger.. här behöver inte rävarna tveka innan de går ut....det finns bra med skydd att smyga fram i, fast det kräver lite mer av skytten som får sitta still..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar