tisdag 22 juli 2014

påbörjad inåtling av grävlingfällor,..

Bättre sent än aldrig.. i måndags var jag förbi åteln med min majsbomb och två bärkassar fågel.. och till min tunna hade jag havre att fylla på..bra för grävling och sork..eventuellt äter grisarna det också..  även hundmat kastades ut då det kan hålla viltet sysselsatt i flera dagar..även bra då det knakar när åtels besökare anländer och äter. Då jag haft mina grävlingsfällor ståendes vid åteln så passade jag på att ta med mig två därifrån. En bit längre in på marken såg jag grävlingsspår i anslutning till ett gryt i våras. Fällorna ställdes en bit därifrån.. en under en gran och den andra täcktes med ris.. i fällorna kastades bröd..och även några sura ankägg..i närheten slängde jag hundfoder.. äggen kommer få grävlingen att hitta dit inom något dygn..och hundfodret kommer få dem att söka genom terrängen noga..brödet i fällorna kommer få den att gå in flera vändor för att hämta.. 1 augusti börjar fångsten.. kan bli bra med två fällor på samma plats..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar