lördag 26 juli 2014

Mer skyddsjakt

Även idag gick jag upp tidigt..och begav mig till en bondgård.. 05.10 kom kajorna inflygandes..jag hade lagt ut bröd så jag väntade på att de skulle landa..de flög till silon och satt länge och spanade.. Sen välde de fram i täta klungor ner till fodret.. Det dröjde inte länge innan de såg brödet.. Och när de landade var jag snabb och sköt 4 kajor omgående.. Sen blev det ett jädrans liv på fåglarna..de cirkulerade några varv men försvann strax därefter.. En kaja till tog jag innan de stack..och ytterligare en som landat på silon. Duvorna flög förbi och jag fick ner två ifrån skyn..de lade jag ut och på så vis tog jag ytterligare en duva som landade mitt i bland dem. Resultat på denna gård..6 kajor..4 duvor...
Klockan var inte så mycket så jag drog till nästa gård..pratade med bonden och tydligen hade de sett grävlingen strosa på gården i förrgår kväll.. På denna gård har jag jobbat bra och endast 3 duvor satt på taket..de försvann illa kvickt. Jag åkte vidare till den senaste gården där jag bara varit en gång tidigare..inga duvor synliga..men 4 skator flög nere vid gödselbrunnen.. De hoppade ner i jakten på nåt ätbart..jag smög mig närmre men då seglade duvorna fram genom luften.. 2 duvor sköt jag inom loppet av nån sekund..därefter gick jag till den andra ladan och lyckades knäppa en duva till..

Strax efter 9.15 åkte jag hemåt..man hinner en hel del när man går upp tidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar