måndag 14 juli 2014

Lockjakt på räv

 I förrgår kväll testade jag lockjakt på räv.. jag hade sett en rävvalp i anslutning till bondens mark. På gården finns det även grävling så ett kvällspass skulle kunna vara givande. Vid strax efter 7 satte jag mig i åkerkanten med brännässlorna bakom mig. På åkern hade jag ställt ut min skakande hare..jag satt tyst framåt 21.00..bonden hade gått in för kvällen.. Då var det dags att dra igång harskriket.. uää uuuä uuää ekade det ut över nejden. stunden efter såg jag något hoppa i bortre kanten längs med staket..vid närmare koll visade det sig vara en hare.. ytterligare en hare dök upp..märkbart intresserade av skriket.. men varken någon räv eller grävling stod att finna.. jag passade på att fota himlen som lös rosa i solnedgången..när det mörknat for jag hemåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar