onsdag 9 juli 2014

blivande biodlare..

En släkting har investerat i bikupor som ställts hemma hos mig.. tanken är väl att jag också ska köra igång med biodling... nästa år skall vi göra en avläggare till mig innan han kör hem dem till sitt. Jag har planer på att bygga kupan i vinter.. det krångliga är att han köpt formatet svea och jag hade tänkt mig lågnormal, eller alla lådor är inte svea de små är något annat.. Det finns mängder med olika format.. men jag har fastnat för lågnormal. Botten och tak har jag redan spikat ihop. Behöver köpa hem plyfa för fortsatt byggnation.
Vi behöver några extra svea lådor. Biodling är inget man lär sig i en hast, jag har läst att det tar närmare 7 år att få ihop kunskaperna ordentligt. Boken bin till nytta och nöje plöjde jag igenom  på två dar och en hel mängd sidor på nätet har jag lusläst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar