torsdag 26 juni 2014

Nytt besök hos bonden..

Åkte bort till bonden ikväll, smsa innan jag åkte dit och fick till svar att där fanns massor av kajor..
Mycket riktigt, på gården satt kajor i träden,på taken och i luften flög flockar.. Säkert 200-300kajor och en hel del kråkor också.. Jag svängde ner bilen mot kråkfällan, möttes av ännu fler fåglar när jag klev ur.. Fällan som jag stoppade 2säckar bröd i sist(10dar sen?) var helt tom, inte en smula kvar.. Däremot var den vitmålad av skit, en ny säck bröd slängdes i och gillerstegen lades på.. Har jag skött korten rätt så är det utdelning imorgon.. Svängde upp till huset och tjatade lite med bonden,  du får allt ta med dig bössan imorgon tyckte han.. Han berättade om sin bil han parkerat utanför ladan, den hade ändrat färg på några timmar, såhär kan man inte ha det.. Snart har jag semester och då löser vi problemet, men nu hoppas vi på storfångst imorgon..    Jag talade under dagen med ytterligare en bonde, eventuellt kan det bli mer kajor att gallra,på en för mig helt ny gård..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar