onsdag 30 april 2014

Snackat med fiskeföreningen hemma..

Tydligen har mörten gått upp i bäcken hemmavid... en ur fiskeföreningen gjorde ett testfiske häromdagen med ryssja..det blev ett gott resultat.. jag passade på att diskutera fiske med honom.. Tydligen har det gjorts inplanteringar av mört i föreningens andra sjöar.. I en av de sjöarna anlade jag en risvase förrförra vintern..det kan bli bra fiske där om mörten etablerar sig..abborrarna brukar svara bra på tillväxten när de går över på mört som huvudsaklig föda. Vi pratade även om att vi i hemmasjön numera har ett bestånd av sarv, tydligen leker de i bäckutloppet. Vi pratade även om eventuell förekomst av bäcköring i bäcken..jag vet att jag sett öring uppströms för 5-6 år sedan..föreningen vill ha bildbevis.. Jag lovade dessutom att jag skulle tillverka en nätmjärde till föreningen för testfiske..bra sommarpyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar