lördag 5 april 2014

onsdagens jakt..

I onsdags gick jag upp tidigt och tog med mig prylar för kråkjakt. Jag åkte till en av bondgårdarna och riggade upp i mörkret.. För dagen hade jag med mig räven på vippbrädan och kråkbulvaner..för säkerhets skull så hade jag med mig ett tolvpack duvbulvaner..  Vädret var riktigt fint och fåglarna kom högt även denna dag..rävbulvanen fick dock ner dem på bättre höjd..framförallt kajorna drog runt några varv ovanför och var märkbart nyfikna..tills de såg bösspipan vill säga. Då fick man vara snabb för så fort man visat sig så försvann de. Sen kom de inflygande parvis på riktigt hög höjd. Duvorna på gården verkade ha lärt sig att dra så fort jag visar mig. Duvorna i ladan flög omgående ut..sen gömde de sig i ett hörn på taket. Resultatet för dagen blev 6 kajor och 4 duvor..(fyra fåglar ligger kvar på taken..) Imorgon blir det regn och eventuellt görs ett nytt försök..med fåglar på bättre höjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar