söndag 2 februari 2014

Värmländska fällan hade slagit igen...

Min stora rävfälla hade slagit igen idag...gott kanske den gäckande räven äntligen gått i? jag gick och kollade närmre..skumt,inga rävspår utanför fällan..däremot små fina tassar med skapliga kloavtryck..3x3cm stora ungefär..spåren ledde ifrån fällan och till ett hål i rotvältan bredvid..spåren gick även under fällan... jag gissade på mård och öppnade inspektionsluckan.. tomt! järnspikars! antagligen är det den rackaren som varit i fällan de gånger den varit utlöst i höst..jag hade gissat på ekorren som springer vid fågelbordet.. ett litet mårddjur behöver inga stora springor..antagligen är det den som jycken vädrat i slänten också.. Nåväl den ska jag väl råda bot på..en lazze-fällan gillrades upp med en kråkskalle som bete..den värmländske lät jag vara stängd..imon får vi se hur det gått..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar