onsdag 19 februari 2014

Kråkjakt i dimman

I morse låg dimman tät...det är bra för kråkfågeljakt tänkte jag och åkte en sväng till bonden... Fickorna var fyllda av patroner och jag smög mig runt ladan... Fåglarna flög på lagom höjd och det blev rena vilda västern idag...trots att jag fyllt 4 fickor med patroner så tog de slut.. Efter jakten samlades fåglarna ihop...då landade ett gäng kajor på silon och fler fåglar flög förbi.. Typiskt bara för att skotten tog slut.. Jag åkte hem och hämta en ny låda patroner...när jag kom tillbaka så satt det en massa svartfågel på gården..de lättade när jag svängde in... Jag ställde mig att passa men det kom inga inom skotthåll nu..dimman hade lättat och bondpojkarna körde traktor på gårdsplanen... Eventuellt blir det mer kråkfågeljakt kommande helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar