måndag 3 februari 2014

grytjakt i trädgården...

Sagt och gjort..jag tog bössa,spett och spade och begav mig ut i trädgården..hunden släpptes på mårddjurets spår.. i slänten bakom huset har jag fyllt upp med rotvältor och ris..ett paradis för diverse jordlevande varelser... Jycken dök ner i ett hål på knappa 10cm i diameter..satt fast som en propp och började skälla..gött nåt fanns i djupet..spettade upp hålet..hunden dök ner helt och in en meter i hålrummet.. sen for hon upp och sökte nya vägar..en jädrans massa hål och nedslag blev det..till slut verkade hon ha ställt odjuret bakom en rot..jag grävde upp lite extra så hon skulle nå den..strax därefter såg jag en illerpäls dra förbi bakom roten..odjuret..en iller alltså.. jag skickade hunden efter och det var en katt och råttalek som varade i närmare 4 timmar innan vi fick känna oss besegrade. Jycken var svart av jord och trädgården ser numera ut som en schweizerost.. Jag gick till garaget och hämtade 3 slagfällor med ingångstunnel samt en levandefångstfälla...odjuret skall bort..måtte det sitta klämt under järnet imon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar