tisdag 1 oktober 2013

Gallring bland kråkfåglarna...

Jag tänkte att jag skulle satsa lite på kråkfågel denna vecka... igår gillrade jag upp mina kråkfällor hos bonden... sen åkte jag iväg och passa på nötskrikor vid ett gäng ekar... en fick jag ner igår...
Idag åkte jag bort till bonden, 4 skator var fångade i fällorna...runt omkring flög mängder med kråkor och en hel mängd skator..knappt några kajor konstigt nog... jag lät skatorna i min norska kråkfälla sitta kvar men de i kråkbåsen hamna i himlen.. Även ikväll passades det vid ekarna en stund..en av tre nötskrikor damp i backen..  I skydd av mörkret var jag nu och la på lite nytt bröd vid stegpinnarna på min norska kråkfälla, jag tror att det kan gå i rätt många skator imorgon om jag har tur..  Fåglarna hamna i frysboxen inför vinterns mårdfångst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar