onsdag 7 augusti 2013

Fångst!!

Illa vore det om inget gick i fällan... Jag byggde om mitt giller till rävfällan häromdagen,trampgiller istället för betsgiller,jag tyckte dock att det kändes lite svårutlöst.. men efter ett dygn satt en katt i fällan.. då funkar det rätt ok tyckte jag..dängde därefter in några wienerbröd och idag var fällan igenslagen ... Säkert en dum katt igen..jag gick för att kolla.. men där satt en redig grävling i fällan! En galt med en uppskattad vikt av 15kg.. därmed min andra grävling för säsongen..  Efter att ha skjutit den så gick jag efter min hund..hon kände lukten på direkten och rusade till den.. hon luggade den i pälsen..  gott att hon är som hon ska,blev lite orolig att hon tappat intresset då senaste grytträningen gick så uselt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar