torsdag 15 augusti 2013

Åskvädersjakt...

Härom kvällen drog det in ett riktigt busväder.. jag hade planerat jakt.. till en början tänkte jag strunta i det pga vädret... Men sen klarnade det upp framåt 19-snåret.. lagom tid att passa vid ett gryt tänkte jag.. Jag begav mig iväg till ett rejält gryt och satte mig på pass 20-30 meter ifrån.. viltstigen delade upp sig i två stigar där.. förra året sköt jag en räv på lock i just denna korsning... första timmen satt jag tyst..andra timmen provade jag lock med muspip..åskan dånade i fjärran men troligtvis var ingen räv hemma i grytet.. vid 22.15 gav jag upp..skulle ju hitta tillbaka genom skogen utan belysning... Jag ska göra ett försök med hunden i detta gryt så småningom.. samt i ett annat närliggande gryt på samma mark..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar