lördag 6 juli 2013

Senaste grytträningen...

Senaste grytträningen gick inte så bra som jag hoppats... det var ju dags för det stora grytet.. först ville hon inte in i öppningen...och väl inne så lade hon sig och tryckte..efter en stund lyckades jag locka henne framåt genom förträngningen som hon inte ens märkte av..(13 x 17cm och 30 cm lång)..måttet på jycken är minsann perfekt.. väl inne i gången kom nästa hinder..en böj likt en banan som skulle forceras..tyvärr låg det vatten i botten..vatten är något min jycke inte är speciellt road av..hon lade sig och tryckte ännu en gång..men lock och pock och en stund senare var hon vid målet..grävlingen i kitteln..(bakom galler)..det tog väl några sekunder men sen gick hon igång med sitt öronbedövande ljusa skall...grävlingen vände ryggen till och då tröttnade hon...men det tog fart igen när grävlingen vände upp nosen och fräste...duktig hund.. vi var nöjda för den här gången och hunden plockades ut ur grytet.. Kvällen till ära hade jag även släpat med mig älgflugornas herre och hans tyska jaktterrier Missan... jag antar att han kommer skriva några ord om kvällen på sin blogg..jag kan väl säga att Missan gjorde riktigt bra ifrån sig på det lilla grytet och sin första grytträning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar