söndag 16 juni 2013

Gårdagens fiske..

Igår sjösatte jag och farsgubben ekan... givetvis hanns det med en fisketur också... jag fick ro..jag behöver stärka ryggens muskulatur så det passade fint...först begav vi oss till en risvase som håller bra med fisk vintertid... där fick vi några små bara tyvärr...fiskemetoden för dagen var mete med majs,mask eller fiskbit... nästa ställe som vi provade var i strandkanten vid några nedfallna träd... där vart det tomt i stort sett..en liten mört fick jag... två risvasar till undersöktes och när vi åkt till den tredje risvasen så var det bingo.. vattenytan kokade av jagande fisk...abborrarna högg på allt..till och med majsen.. ca 40-50 abborrar plockade vi snabbt... sen var huggperioden över... Vi rodde hemåt...(rättare sagt jag)..i.motvind.... Vi testade en sista fiskeplats..åter igen en risvase..nu körde vi enbart med fiskbit på kroken.. det gav resultat.. ungefär 15-20 abborrar i 2-3 hg´s storlek plockades.. fin matfisk med andra ord.. rökas kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar