fredag 21 juni 2013

Åteljakt..

Igår kväll satte jag mig på pass vid åteln... klockan var väl 19:30 när jag var på plats.. tanken var att se om det dök upp några rävvalpar och min krico 22wmr var med... 21.55 började det knaka och en liten grävlingunge kom springades..den satte sig och åt av brödet jag lagt ut på morgonen...tyvärr var den skymd av några björkar..sen fick den fart och stack iväg med en fralla... en stund senare tittade den fram i skogsbrynet..medan jag spanade på den hade en vuxen grävling tatt sig fram till åteln och sprang iväg med en brödlimpa över tuvorna...  5 minuter senare kom en ny grävlingunge rusandes och fick tag på en brödbit..jag siktade in mig på den och tryckte av.. den sprattlade till lite men sen låg den där..död.. vid 23.00 åkte jag hemåt med grävlingen i bagaget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar