tisdag 9 april 2013

Fiske i Kungsbacka-ån...

Kompisen ringde igår kväll och undrade om vi inte skulle jaga storabborre i Kungsbacka-ån.. jovisst sa jag...
Idag var vi på plats strax efter 10.00... jag var ju tvungen att lösa ett fiskekort på turistbyrån inne i stan.. 50kr kostar ett dagskort... Kungsbacka-ån är känd för sina stora abborrar och är ett av Sveriges bästa vatten om man vill förbättra sitt PB. Jag hade svårt att bestämma mig för mete eller drop-shot så jag tog med utrustning för bägge delar... mask och mäsk samt massvis med gummibeten..      Solen sken fint under dagen men vinden var riktigt kall...  abborrarna lyste med sin frånvaro...men plötsligt högg det på mitt drop-shot tackel...gött äntligen fisk!..men vad är det för något? gädda?  nä det var en slank öring på 55cm.., om några månader när den har ätit upp sig så blir det en fin matfisk,den fick åka tillbaka ner i vattnet... öringen blev dagens enda fisk och vi gav upp efter ungefär 4h...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar