söndag 10 mars 2013

lördagens rävjakt..

I lördags var det dags för rävjakt igen... vädret var närmare 10 grader kallt och blåsigt, även om solen sken..
hunden för dagen var en schillerstövare så förhoppningarna på bra rävdrev fanns..  konstigt nog tog det närmare 1,5 h innan hunden hittade något intressant att väcka på.. men då blev det drev.. en av passkyttarna såg två rävar passera sitt pass,en stor och en liten,troligtvis en hane och en tik..  jag stod fint till på en kulle och väntade på att drevet skulle komma närmre, det fanns ju ett fint gryt i kullen där jag stod... en rävdubblé skulle sitta fint som avslut på säsongen... tyvärr gick drevet åt annat håll..  Vi fick känna oss besegrade av rävarna och samlade oss för ärtsoppa istället...  på vägen hem åkte jag förbi åteln och passade en stund, först dök det upp en rovfågel.. sen kom det tre nötskrikor.. lite onödigt att slösa us 3:or på nötskrikor så jag bestämde mig för att byta mot us 6:or.. givetvis flög de iväg då...en stund senare dök det upp två skator men de försvann innan jag hann blinka.. lönlöst.. nytt material dängdes på åteln och jag for hemåt.. 8 h i skogen fick räcka för idag....får se om det hinns med nån mer räv denna säsong.. bara några dar kvar till den 15:e..
Hunden löper dessutom så några gryt hinns inte med..annars var här en fin öppning..nästan som om Mickel murat själv..Fort Fox..hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar