fredag 29 mars 2013

dagens fiske...

Jag begav mig ut på egen hand på närliggande sjö...tänkte att jag skulle strunta i att fiska vid risvasarna och letade på lite nya ställen... dels i utloppet av sjön där det sommartid står gott om mört och abborre...och på en grundrygg mitt i sjön.... insåg ganska snart att risvasar är rätt så bra uppfinningar.. hela 55 st hål fick borras innan första fisken högg!!!!helt sjukt dåligt fiske!!.. tänk er att jag borrat 54 st hål med 1-2 meters mellanrum och med djupvariationen 1-3,5 m.. utan att få fisk!!..det måste ta mig fan vara nytt världsrekord!!... vertikalpilk med maggots och röd färgkrok!!.. ägnade ca 1-2 minuter åt varje hål... fisket varade mellan 11.00 och 13.45 ungefär...  hursomhelst så nappade det bra i hål nummer 55 ...en liten gädda på 7-8 hg slukade min pilk..   därefter hade jag napp i ett hål till men inget mer krokades... totalt borrades närmar 70 hål under dagens fisketur... mitt absolut sämsta isfiske någonsin...vart abborrarna höll hus kan man fundera på..troligtvis i sjöns utlopp i det öppna vattnet eller ikring risvasarna förstås... får se om jag ger mig ut imorgon igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar