söndag 24 februari 2013

Åteln...

Kunde inte låta bli att kolla läget på skogsåteln idag..  åkte därför hemifrån så jag var där vid 11 snåret..  Att kråkfåglarna hittat dit hördes lång väg.. runt 20 fåglar,korp,kråkor,skator och nötskrikor cirkulerade där nere i skogen.. jag ägnade bortåt 15 minuter åt att smyga ner den lilla biten till åteln.. hade fint skottläge på både skata och nötskrika men jag ville skjuta kråka idag..stod blixtstilla i närmare 20 minuter och inväntade läge.. EN endaste skata såg rörelsen på mina ögon och så drog allesammans iväg!! trots snödräkt och rånarluva,handskar och extremt smygande.. de är fan inte dumma..  Jag körde en luring och låtsades att jag drog ifrån platsen.. ställde mig på ett nytt ställe och väntade i närmare 2 timmar.. kråkorna skickar ut sina spanare som landar utom räckhåll och där kan de sitta tyst och orörliga..länge.. sen kommer det nån enstaka in på närmare håll och vänder, tykna som de är så landar de bakom och inväntar en huvudvridning eller oförsiktig rörelse som kan avslöja mig..  över 3,5 timmes passande utan kråkor som våga visa sig inom bössans räckvidd fick vara nog... och så säger de att tålamodet är en fiskares bästa vän, vad är det då för jägaren? Min teori att man måste vara på plats i skydd av mörkret stämmer ganska väl.. det blev som sagt inget skjutet...  strunt samma nu vet räven i vart fall att där finns mat.. passade på att fota marken för att visa hur bra räv,kråkfågel och sork,möss trampat runt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar