fredag 18 januari 2013

morgondagens planer...

Farsgubben vill ha med mig ut och pimpelfiska imorgon..isarna har återfrusit bra.
Fiske låter lockande men jakten lockar än mer..  måste ut till fällorna och denna gång skall det banne mig sitta fångst i nån utav dem.. jycken skall med ut och då det är hyfsad spårsnö så ska vi se om vi kan ta oss an ett räv eller mårdspår..vore riktigt kul att hitta en som gått i gryt någonstans....
Imorgon skall jag även göra en koll vid rävåteln och se om där vart några rävar framme.. har förmiddagen på mig att vistas i skogen...

Om orken är kvar framåt kvällen så skall jag testa ett vakpass vid åkern/ängen där jag åtlade med bröd förra fredagen.. där bör det komma fram räv på kvällskvisten...jag strödde nära på en hel säck bröd på en sträcka av minst hundra meter och fem meter brett i kanten....sen kom snön och täckte det hela...en sådan åtling håller räven sysselsatt närmare en vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar