söndag 6 januari 2013

mård i fällan!!

Kollade till fällorna på hemmamarken idag,en mård satt fångad vid bäcken där jag kombinerat mård och minkfångst.. jag har tidigare år sett att mården passerat över just på detta ställe.. betet var nötskrika.
Trapper90 järnet flyttades till en låda längre uppströms där jag lagt bete senast..betet var borta så om det inte vart mården som vart där med så finns goda fångstchanser..  Skulle markplacera en fälla längre bort idag där jag såg mårdspåren sist men fick avstå..hela marken var uppbökad!! troligtvis av vildsvin..eller en mycket flitig grävling..30-50cm runt träden var det upprivet och ca 20cm djupt..något hade ätit på röksvampar..
Jag kontaktade markägaren som åkte ut för att titta på skadorna... eventuellt blir det grisjakt framöver...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar