söndag 13 januari 2013

Lördagens rävjakt...

Lördagens rävjakt höll till i utkanten av Göteborg.. jag fick tag på ett riktigt fint pass som skulle kunna ge utdelning vid ett bra drev.. jag stod på en bergsknalle som låg en liten bit ifrån en annan bergsknalle.. mellan knallarna gick det en vältrampad viltstig med gott om rävspår.. dessutom fanns det en gran lämpligt placerad där jag satt mig att passa..kunde inte bli bättre... stövarna som släpptes var smålands, schiller, hamilton och finsk...  drevet var på väg åt mitt håll ett par gånger men ingen räv dök upp.. att vi jagade nära Göteborg märktes när klockan började närma sig 10-snåret.. joggare, hundfolk och cyklister började passera passet.. de flesta såg inte mig där jag satt på pass.. framåt  tvåtiden var det dags för samling efter jakten.. en räv hade skjutits och om jag förstod det hela rätt var det grythundens förtjänst..  det var en liten hanräv med tråkig pälskvalitet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar