torsdag 3 januari 2013

Lördagen bokad...

Snackade med polarn nu ikväll och vi bestämde oss för att åka till hans jaktmark på lördag... det ska bli riktigt kul.. jag har aldrig tidigare varit med där men det skall tydligen finnas en hel del gryt... så min hund skall få åka med och se om det är nån hemma i underjorden.. vi ska också söka av tätningar ovan mark och kolla intresset för hare och klövvilt.. eventuellt får vi med någon eller några extra gubbar ur jaktlaget, jag lovar dock inte att nåt fälls för hunden på lördag men man hoppas ju....

2 kommentarer:

  1. Det är skitkul när det väl fälls något för hunn.
    Hur gammal är din terrier nu och hur mycket har du jagat med henne?
    Jag har verkligen ansträngt mig för att ge min hynda så mycket tid som möjligt i skogen (hon är typ 15 månader). De knorrar lite därhemma men det börjar bli fason på henne nu. Hon har börjat få till söket ordentligt och finner nästan alltid något att skälla på.... Så när klövviltsäsongen tar slut blir det lagom att runda av med enbart gryt några veckor. Känns att hon är mogen med råge för att bråka med lite rävar vid det här laget.

    SvaraRadera
  2. Hon närmar sig 2år,har inte jagat så mycket som jag velat då jag endast har predatorjakt på hemmamarken och där saknas gryt helt, andra marken kommer jag till nån gång per vecka,jagar jag vid åteln är hon hemma,det är väl först nu som jag börjat släpa med hon på allvar,hon har stort intresse för allt vilt så det ska nog bli bra framöver,.

    SvaraRadera