torsdag 20 december 2012

Lyckat fiske..

Dagens fiske var hyfsat lyckat.. jag bättrade på mitt blygsamma personbästa på gädda..mitt förra personbästa låg på 7kg.. ( det var en gädda tagen på ul-spö i vassbotten )...  dagens gädda vägde hela 8,1kg på godkänd våg...  den högg på ett av mina ismetespön med tacklad abborre..  jag hade 4 ismetespön och farsan 2,  i övrigt var fisket ganska trögt.. några abborrar,mört och snorgärs fick vi upp.. isen var mellan 7-22cm och av varierande kvalitet..(kärnis,luftbubble-is,dubbel-is) vi kunde gå ganska nära farledsrännan men det var lite otrevligt när en stor fraktbåt körde förbi... brandkåren var ute och övade och sprang på isblocken i rännan..de hade som väl torrdräkt...Kamerabatteriet tog slut idag med..troligtvis pga kylan? fotade med mobilen och efter diverse krångel fick jag mejlat över bilden till datorn..jag och tekniska prylar är ingen bra kombination..skogen är mitt område... farsgubben fick några fina kort så de får jag lägga in senare... tills dess håll till godo med den här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar