söndag 2 december 2012

kallt vid åteln...

Uppe hyfsat tidigt i morse... bestämde mig för att fara till åteln.. började bra med att batteriet i bilen var stendött.. 10minus ute... fick lånat en bil och kom iväg lite senare...  väl framme vid åteln hörde jag skatorna kraxa.. åteln såg i stort sett orörd ut..konstigt.. satt i mitt torn helt still i 2h utan att någon pippi vågade sig fram.. kråkorna landade i en stor tall 100meter bort.. kallt att sitta still i 10minus.. bestämde mig för att gå mot bilen så kråkorna trott att jag åkt hem,de kunde ana oråd med mig i tornet...nån av dem hade nog sett en liten rörelse.. väl uppe vid bilen klev jag in i buskaget och smög mig ner mot åteln igen..såg lite ekorrespår och spår ifrån rådjur..när jag hade stått i buskaget en halvtimme så brakade en älgkalv fram emot åteln..en liten stackare som verkligen klampade sig fram bland tallarna..  det blev tyvärr inget skjutet idag även om jag såg lite av varje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar