onsdag 12 december 2012

Jakt och fiske..

Helgen ledig och planerna smids,,, på lördagen skall det isfiskas.. polarn sa att isen var 10cm nu.. verkar ju helt otroligt.. ismetepulkan,spön,borrar och övrig utrustning är fixad och klar.. löjor har jag hemma i frysen som jag kan agna ismetet med till en början..
på söndagen skall mårdfällorna sättas upp..några av dem.. jag har finjusterat gillrena på 8 av dem och ordnat med lock och låsning av locken.. jag har också grejat ingångstunnel till en av dem så jag kan markplacera för minkfångst..gött att det äntligen börjar bli dags för utsättning av fällorna.. har nog sparat 30-50kråkfåglar i frysen till just mårdfångsten... polarn var dessutom hygglig och skänkte 3 säckar bröd till mig så jag får ta och passera åteln med..eller om jag skulle ta och åtla in min norska kråkfälla istället..hmm får se hur jag gör.. räcker nog till bägge delar...

2 kommentarer:

  1. Var köper du dina giller?

    Jag tycker de är så attans dyra på de flesta ställen, då plockar det på ordentligt om man skall köpa 10-15 stycken.

    SvaraRadera
  2. Jag hitta dem på en annons,rena turen, skulle jag inte hittat dessa så skulle jag beställt 6st nya trapper90.. Jägareförbundet säljer gävleborgsfällan för 300kr färdig i låda,rätt ok pris.. Allmo tar 335kr för trapper90 järnen..

    SvaraRadera