tisdag 11 december 2012

hunden vill ner i grytet...



Har varit lite sporadiskt med rävbesök hemma det senaste.. bestämde mig för att ta en sväng förbi grytet hemmavid med hunden och se om det det var några rävspår där.. det är ju huvudsakligen ett grävlinggryt i den slänten, sen hörde jag ju att de skjutit en bamseräv där så lika bra att kolla läget...  hunden behöver ju rastas också.. 200meter ifrån grytet hittade vi rävspår.. mycket riktigt så gick de ner i grytet.. en fin öppning och det var väl att hunden var kopplad..hon ville ner i underjorden..  får väl höra med grannen om han vill ha hjälp att spränga räven.. hunden är klart intresserad...

2 kommentarer:

  1. Klart hon vill ner! Hon är ju en liten råtta!

    Min tyskråtta väger in på 7,1 vältrimmade kg muskler nu. Hon har tappat 0,4 kg sedan jag började släppa henne. Kommer att köra mer gryt framigenom men nu får vi fortsätta med klövviltet ett tag till....

    SvaraRadera
  2. Min jycke väger ca6kg.. Mindre än en katt,kan nog bli en rörlig sprängare..

    SvaraRadera