tisdag 13 november 2012

Åteljakt igen..



Hela helgen ägnades åt att jobba.. men idag drog jag till åteln.. hade med mig en stor säck slaktrester ifrån markägaren.. strödde ut det hela över åteln och satte mig och vänta.. tog väl knappt tre minuter så kryllade det av skator,korpar och nötskrikor,nån större rovfågel drog förbi i luften..kråkkrax hördes en bit bort så jag bestämde mig för att invänta kråkorna, plötstligt var det tre kråkor framme vid åteln men då jag stod lite dumt till så blev det inga bra skottchanser på dem.. jag knäppte en nötskrika och sen drog allesammans.. kanske skulle ställa ut ett gäng kråkbås vid åteln nån dag? när det väl sitter en i fällan och kraxar på marken så stannar övriga flocken och erbjuder skottillfällen..kanske ett vinnande koncept..här är några bilder över åteln sedd ifrån tornet..som synes är det bra med vegetation framför som gör att även osäkra rävar vågar sig fram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar