fredag 12 oktober 2012

hur går jakten?

ja hur går det egentligen?.. igår fick jag skjutet en nötskrika till..ändå är jag inte riktigt nöjd.. det går åt några stycken för att göra en middag..köttet är av fin kvalitet..världens bästa skinka kommer från grisar som ätit ekollon.. så att nötskrikans kött blir gott beror väl kanske på ekollonen? Jag har äntligen fått till en bra karta över min jaktmark..färgen i skrivaren har varit slut ett tag.. jag har markerat intressanta platser för vinterns mårdfångst..har en del bäckar på marken där mård och minkfångst kan kombineras bland annat.. nu väntar jag bara på att få hem skivmaterialet till mina fällor.. åtelmaterial har jag i mängder.. i år skall det nog kunna bli några mårdar..saknar du åtelmaterial så passa på att tigga älgslaktrester omgående..älglunga är fint i fällorna..skallar till hängåtel..övrigt till rävåteln.. när vi ändå snackar räv får jag väl berätta att jag bytte ut betet i min värmländska tunnelfälla idag.. fällorna jag satte vid hönsgården ekar fortfarande tomt... helgens jakt eller fiske är ännu i skrivande stund inte planerat.. vad skall det bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar