lördag 22 september 2012

fällor och fiske..

Idag placerade jag om två grävlingfällor jag haft i en ekdunge..ställde dem öppet i en åkerkant.. får se om nya stället är fångstligare...betat med äpplebitar för att slippa katter i fällan.. ekarna har börjat tappa sina ollon upptäckte jag..påmindes om att jag måste jaga nötskrikor i det närmsta...  börjar få jaktabstinens...  idag fick jag åtminstone en stunds fiske på kvällskvisten..  västra Nedsjön i Hindås..ett trevligt vatten med stora fiskar.. metade i en vik där vinden låg på.. körde med majs idag och mörtarna höll hyfsad storlek..kul men kallt i blåsten...  imorgon bär det av till Göteborgs kanal för drop-shot fiske.. abborrarna har kommit upp.. kilosabborrar är vanliga och där går en och annan närmare 2 kilo där.. jag är helt ny på denna fiskeform så det skall bli spännande..farsan har inhandlat både spö och rulle till mig..specialspö med mjuk topp..och rulle med flätlina.. hoppas på storfångst...jag åka förbi min åtel med bröd och fisk imorgon om jag hinner på eftermiddagen..kompisen har lovat mig en säck bröd...
Nästa helg ska jag hjälpa till med hemslakt utav får..
här är bild på kvällens fisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar