tisdag 18 september 2012

det vanliga tugget...

två dagar har gått sen sist.. har väl inte hänt så mycket..jag har röjt lite hos mina fjäderfän och fyllt utegårdar med grus..storstädat hos kaniner och höns.. idag besökte jag vårt lokala bibliotek och lånade lite böcker, en bok om ödlor, en bok om grodor och salamandrar, en om ormar..och en bok om tamråttan..  lustigt nog så visade det sig att jag visste vem författaren till boken tamråttan var.. jag har bytt avelskanin med henne.. 
Nu har jag några dagar trevlig läsning om diverse djur.. alltid lika kul..

Ikväll var farsan och jag och metade mört mellan regnskurarna.. ca100 mörtar fick vi tillsammans.. de lämnade vi bort som kattmat den här gången..fick 3 bärkassar äpplen istället..ett helt ok byte...

Igår var min far ute vid Marstrand och fiskade havsöring...tur det för det löste dagens middagsfunderingar... han fick upp en fin matfisk på dryga 50cm och 1,4kg.. den gubben kan öringfiske.. brukar ligga på 300st fångade öringar per år ungefär.. i år har han bara tagit 50st då han satsat på storabborre istället...  20st abborrar över kilot har han lyckats med i sommar.. här är fisken fångad på bild.. full med rom var hon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar