söndag 26 augusti 2012

Lockfågeln...

Att få tag på lockfågeln till den dubbla skatfällan brukar vara svårast..men eftersom jag sparade en skata igår av de tre fångade så blev det mer fångat idag... 2 skator till och 1 nötskrika blev det idag.. lockfågeln är utbytt och imon kanske fler går i fällan..
Idag fick jag tag på 2 pappkassar knökade med äpplen(fallfrukt)..brukar inte vara svårt att ordna..bytte bort ena påsen mot en säck bröd av kompisen.. kompisen ska ge lite äpplen till sina vildsvin..
Jag fick under dagen en förfrågan om mört till kräftfiske också.. tog ett metepass och fick upp närmare 150mörtar..mest smått men det skall väl räcka till några burar...
Det märks att vi går mot mörkare tider..det är kolsvart ute före 2200 på kvällen..  hösten är ändå en trivsam årstid..alla färger och skiftningar på trädens löv....daggen i spindelnäten..och alla dimslöjor på tidiga mornar..
den bitande fuktiga kylan.. nja jag får väl säga att jakten har gjort att jag uppskattat hösten mer med åldern.. alla premiärer som avlöser varandra..fullt upp varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar